Лошото време и слабият туристически сезон доведоха до спад в продажбата на бира

20:40, 18 юли 19 / Икономика 25 576 Topnovini
1

Лошото време и слабият туристически сезон доведоха до до 4-5% спад в продажбите на бира у нас, съобщиха от Съюза на пивоварите в България (СПБ). Ако тези тенденции не се променят през целия пиков за бирата летен сезон, очакванията за пазарните резултати към края на 2019 г. не са оптимистични.

5.5 милиона хектолитра бира са продадени в страната през миналата година, а оборотът на пивоварните предприятия е близо 480 милиона лева. През 2018 г. на пазара са  пуснати 35 нови продукта произведени в България, а износът бележи ръст от 44%. 

В страната вече се предлагат над 15 популярни марки безалкохолни бири и радлери. Десетките нови разфасовки и лимитирани серии опаковки са подходящи както за ценителите на напитката, така и за колекционерите.

За 2018 г. консумацията на бира на глава от населението у нас е 75 литра. Последните данни сочат, че в началото на лятото 55% от българите над 18 г. пият бира поне веднъж седмично. 60% от активните потребители определят пивото като най-подходящото за тях питие, а 44% считат, че при умерена консумация бирата е част от здравословния начин на живот.

Най-големите любители на пивото са мъжете между 40-49 години, които пият бира 10-11 пъти месечно. При дамите най-активните почитатели на пивото са в същата възрастова група, но те консумират пенливата напитка 6 пъти в месеца.

През послендата година най-често бирени наздравици се вдигат в Монтана – поне 13 пъти месечно и почти толкова в Русе. 

 

Ключови думи

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани