Amazon закрива платформата си за продажби в Китай

13:50, 18 апр 19 / Икономика 25 481 Topnovini
1

Гигантът в онлайн търговията "Амазон" (Amazon) съобщи, че затваря платформата си в Китай от 18 юли, тъй като американската компания се съсредоточава върху по-печелившия бизнес да продава чуждестранни стоки и да предоставя облачни услуги в страната с най-голямо население в света, предаде "Ройтерс".

Това решение разкрива до каква степен местните конкуренти на "Амазон" в онлайн търговията са попречили на компанията да набере инерция в Китай. Според проучване на фирмата "Айрисърч глобъл" (iResearch Global) компаниите "Алибаба" (Alibaba) и "ДжейДи.ком" (JD.com) са контролирали 82 процента от китайската онлайн търговия миналата година.

Говорител на "Амазон" каза днес пред "Ройтерс", че онлайн търговецът предупреждава продавачите, че няма повече да поддържа платформа за продажби, нито ще предоставя услуги на китайския сайт на "Амазон" - Amazon.cn. Работим в тясно сътрудничество с нашите продавачи, за да гарантираме плавен преход и да продължим да предоставяме най-добрата възможна услуга за потребителите, посочи говорителката в изявление.

Продавачите, които искат да продължат да продават чрез "Амазон" извън Китай, могат да го правят чрез "Амазон глобъл селинг" (Amazon Global Selling), се посочва още в съобщението.

Източници уточниха, че пазаруващите от "Амазон" в Китай няма да могат да купуват стоки от трети търговци в страната, но ще могат да поръчват от САЩ, Великобритания, Германия и Япония чрез глобалната платформа на компанията. Говорителят на "Амазон" отбеляза, че компанията ще продължи да инвестира и расте в Китай чрез "Амазон глобъл стор" (Amazon Global Store), "Глобъл селинг" (Global Selling), електронните книги "Киндъл" (Kindle). "Амазон уеб сървисис" (Amazon Web Services), подразделението на компанията за облачни услуги, също ще бъде запазено.

Оттеглянето на най-голямата компания за онлайн търговия в света се случва на фона на общото забавяне на растежа на електронната търговия в Китай. "Алибаба" отчете през януари най-бавния растеж на печалбата си от 2016 година, а ДжейДи отговаря на променящата се бизнес среда със закриване на работни места.

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани