Четири фирми кандидатстват за поддръжка на мотрисите на “Сименс”

12:32, 07 мар 17 25 261 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Четири фирми са кандидатствали за поддръжката на влаковите мотриси на “Сименс”. Днес бяха отворени офертите, които фирмите са изпратили, предаде БГНЕС.

Документи са подали “Експрес сервиз” ООД, ДЗЗД Обединение "Дезиро Сименс", Щадлер Унгария - Железопътна поддръжка КФТ и Алстом Транспорт С.А.

Офертите са за техническата поддръжка за 5-годишен период на дизеловите влакови мотриси и на електрическите влакови мотриси. Максималната стойност на обществената поръчка е 164.40 млн. лв.

Офертите бяха отворени от председателя на специална комисия в БДЖ - Пътнически превози Илияна Петрова. Комисията е назначена да извърши подбор на кандидатите и участниците и да оцени офертите.

Веднага след отварянето на офертите стана ясно, че една от фирмите “Експрес сервиз” ООД не е приложила ИСО 50001.

Цветелин Колев, представител на Локомотивния завод в Русе “Експрес сервиз” ООД, заяви, че ще бъдат отстранени по всяка вероятност, защото не притежават сертификат ИСО 50001, което е екзотично изискване за обществените поръчки за енергийна ефективност. “Друга причина е, че ние не разполагаме със сертификат на лице, отговарящо за поддръжката на мотрисни влакове. Този сертификат се издава от Агенция железопътна администрация и ние сме кандидатствали за издаването на такъв преди повече от година. Към този момент все още такъв серфтификат все още не ни е издаден, обясни Колев.

На практика ние сме в една безкрайна кореспонденция на допълнителни и все повече изисквания от тяхна страна, което препятства издаването на сертификата, допълни Колев.

Още от обявяването на тази обществена поръчка открихме доста пропуски в самата процедура, които считаме, че ще я компрометират и изпратихме искане до служебния министър на транспорта Христо Алексиев за преразглеждане или прекратяване на тази процедура, защото има много пороци и ще ощетят БДЖ, а с това и гражданите. Това заяви Веселин Кирев, координатор на Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт.

Проблемите са максималната цена на поръчката и начинът, по който е обявена предразполага всеки, от кандидатите да подаде максимално висока цена. Цената не е индикативна, а максимална. Всеки, който даде с примерно 20% по-ниска цена трябва да пише допълнителни писмени бележки, за да обясни, защото цената е такава и има голям шанс да бъде отстранен, обясни още той.

Самата сума от 160 млн. лв. сама по себе си е проблем, защото е по-висока от цените за ремонти на същите мотриси във Великобритания и Русия, където сумата за година е 200 хил. лв. и около 350 хил. лв., а в нашата поръчка е 660 хил. лв. Отделно от това тази цена е по-висока от капиталовия тарнсфер, който държавата отпуска на БДЖ и не се знае от къде ще се плати.

Освен това в момента със “Сименс” има действащ договор за поддръжка на мотрисните електрически влакове, който е до 2019 г. и е абсурдно да се пуска нова поръчка отново за поддържане на тези влакове.

Според Кирев, след като поръчката е пусната в последните дни от старото ръководство на БДЖ, очевидно целта е източване на БДЖ.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама