Родни бизнес лидери очакват икономически растеж за компаниите си

15:20, 01 мар 17 25 323 Шрифт:
Автор: Тодор Беленски

Въпреки съществуващите заплахи и нарастващата несигурност, 90% от българските бизнес лидери са оптимистично настроени и са уверени в положителните средносрочни перспективи за растежа на техните компании. За сравнение, едва 51% от техните колеги на глобално ниво изразяват оптимистични нагласи.

Данните бяха представени на специално събитие организирано от Pricewaterhouse Coopers (PwC), на което бяха обявени официално резултатите за България от 20-то ежегодно глобално проучване.

Изследването на компанията се провежда за втора поредна година у нас, като в него са се включили над 100 участници от страната. В глобален мащаб организаторите са се допитали до 1400 изпълнителни директори от 79 държави. Предмет на изследването е цялостният ефект на технологиите и глобализацията върху бизнеса.

Въпреки високия процент на изразен оптимизъм, както бизнес лидерите в световен мащаб, така и тези в България виждат потенциалните икономически, политически и социални бизнес заплахи. Данните сочат, че водещи заплахи според българския бизнес са бъдещето на Еврозоната (78%), геополитическата несигурност (79%) и нестабилният икономически растеж (69%).

По отношение на пазарите за развитие се наблюдава съществено различие. Българските бизнес лидери виждат най-много възможности за растеж в европейските държави и най-вече в Германия (42%). 12 % от бизнеса в България виждат Румъния като ключов пазар за развитие, което измества Гърция от миналогодишната й позиция.

21 на сто от представителите на българските компании посочват иновациите като приоритетна област за бъдещо развитие, следвана от човешкия капитал (20%). Глобализацията също е отчетена като положителен фактор за развитието на редица области, въпреки нарастващата резервираност спрямо нея.

Снимка: Pricewaterhouse Coopers 

Като едно от основните предизвикателства, пред които са изправени, българските бизнес лидери посочват установяването на баланс между технологиите и способностите на хората.

По отношение на дигиталното доверие, 57% от българските участници смятат, че за бизнеса е по-трудно да спечели и запази доверието в един все по-дигитален свят. Не толкова притеснени са българските бизнес лидери по отношение на киберсигурността. Само 45% от тях признават, че се притесняват от киберзаплахи. В сравнение, 61% от глобалните бизнес лидери виждат киберзаплахите като проблем за растежа.

В България проучването е проведено сред 103 бизнес лидери, 27% от които са жени, а 80% ръководят частни компании. 54 на сто от интервюираните са от сектор потребителски стоки и услуги, 33 % оперират във финансовия сектор, а 13 % в сектор технологии и комуникации.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама