Русенци гостуваха на детски градини и университетски център в Норвегия

16:11, 15 апр 16 25 216 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Три детски градини и университетски център за начално образование в Кралство Норвегия посети екипът на проект „Равен достъп на деца в риск до предучилищна подготовка и интеркултурно образование чрез иновативно обучение, интегриран подход и привлекателни условия в детските градини в община Русе", съобщиха от пресцентъра на местната управа.

В продължение на три дни жителите на Русе се запознаваха с новаторски учебни практики, иновативни методи за предучилищна подготовка и начално образование.

Децата до 6-годишна възраст в Норвегия се отглеждат в природна среда, имат образователна подготовка с приоритет ценностна система и креативност. Личностното им развитие е елемент от Закона за образованието и предвижда в ранна възраст малчуганите да получават възможност да вземат решения и да носят отговорност за това.

Програмата на образователния обмен беше организирана от норвежките партньори по проекта – неправителствените организации Конгсберг Сороптимист Интернешънъл Клуб и B.A.R.N., чиито представители имаха работно посещение в Русе през декември миналата година.

Проектът се изпълнява по програма „Деца и младежи в риск“. В него участват малчугани от предучилищните групи на ЦДГ „Звездица", ЦДГ „Детелина", ЦДГ „Ралица", ЦДГ „Червената шапчица" и ОДЗ „Снежанка", техните родители и учители.

По-високи нива на педагогически компетентности за работа в мултикултурна среда чрез образователния обмен между експерти и общински структури в България и Норвегия е част от дейностите по проекта.

Община Русе е бенефициент на 224 780 евро безвъзмездни средства, 60% от които са за образование, здравословен начин на живот, физическата активност и социалното включване.

Част от образователните дейности е и нов подход за предучилищна подготовка и елементи на неформално образование, които имат специален фокус към деца и родители в неравностойно положение, в т.ч. от цигански произход.

Проектът обучи в специални умения педагози и директори на детски градини, в резултат на което се създават активни взаимоотношения с родителите чрез разнообразни форми на интеркултурно образование, сближаване между семейството и образователната система, формираха се клубове на родителите, за да се постигнат отношения на доверие между деца и родители от различни социални групи в мултикултурната среда. 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама