"Спаси София" за новото кръстовище на две нива: 25 млн. лв., за да решиш проблема с левия завой
17:31, 07 окт 15
25
524
Шрифт:
Те са може би най-активната опозиция на проектите и ремонтите на общината, които често се оказват нелогични. Сега „Спаси София“ посочва бъдещото кръстовище като един изключително скъп и нефункционален проект. Те са сигурни в твърденията си след пълен анализ на ползите и вредите от реализирането на проекта именно по този начин.
„Това е петото кръстовищата на две нива в София, което ще се изпълнява със заем. За съжаление обаче проектантът не е взел предвид изключително важни неща, като велосипедния трафик например. След ремонта ситуацията за колоездачите ще е същата. Тоест, велосипедистите ще са принудени да слизат от колелото на кръстовището и да го бутат в подлеза. Те обаче нарушават понякога разпорежданията. В подлез колелото трябва да се бута, а много от тях карат и се създава конфликт с пешеходците“, обясни за София Topnovini.bg Гергин Борисов от „Спаси София“.
Всъщност схемата на проекта не е трудна за разбиране, както и аргументите на сдружението. Освен игнорирането на велосипедния транспорт, „Спаси София“ обясниха подробно и за ефекта на реконструкцията върху градския транспорт. По булеварда има седем спирки, ще има и една метростанция, които според Гергин Борисов са извън обхвата на проекта.
„Вместо кръстовището да се проектира така, че и градският транспорт да ускори преминаването си през него, става така, че автобусите и тролеите остават в платна, обслужвани от светофари. Наличието на необходимост от леви завои за автобусите пък означава, че фазите на светофарите няма да се променят. Тоест, положението за градския транспорт и автомобилите, движещите се „направо“, не се променя. При това след общо 25 милиона лева инвестиция, които стигат за изграждането на един километър метро", учуден е Борисов.
Въпреки обществените дискусии, които са провеждали по темата, от сдружение „Спаси София“ не знаят кой е проектирал кръстовището.
"Късогледото проектиране е ефективен начин хем да се декларира дейност и да се усвояват пари, хем да не се решават никакви реални проблеми, а само да се тъпче на едно място", смятат от сдружението.
Всеки път, когато критикуват някой ремонт или решение на общината, от сдружението подчертават, че това не е безцелно.
От "Спаси София" подчертаха, че се стремят да предизвикат дебат по проблемите на града. Те уточниха, че не оспорват нуждата от кръстовището, а са против съществуващия проект, защото "с 25 млн. лв. наистина може да се направи нещо, което да нормализира трафика".
Добави коментар