"Спаси София" за новото кръстовище на две нива: 25 млн. лв., за да решиш проблема с левия завой

17:31, 07 окт 15 25 524 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Кръстовището на две нива на бул. „България“ и бул. „Акад. И. Е. Гешов“, което ще струва 25 млн. лв., няма да реши проблемите на пешеходците, велосипедистите и градския транспорт. В този вид проектът е напълно нефункционален, защото е насочен само към левите завои за леките автомобили. Върху тези недостатъци на проекта, който ще започне изпълнение след броени седмици, акцентираха членовете на сдружението „Спаси София“.

Те са може би най-активната опозиция на проектите и ремонтите на общината, които често се оказват нелогични. Сега „Спаси София“ посочва бъдещото кръстовище като един изключително скъп и нефункционален проект. Те са сигурни в твърденията си след пълен анализ на ползите и вредите от реализирането на проекта именно по този начин.

„Това е петото кръстовищата на две нива в София, което ще се изпълнява със заем. За съжаление обаче проектантът не е взел предвид изключително важни неща, като велосипедния трафик например. След ремонта ситуацията за колоездачите ще е същата. Тоест, велосипедистите ще са принудени да слизат от колелото на кръстовището и да го бутат в подлеза. Те обаче нарушават понякога разпорежданията. В подлез колелото трябва да се бута, а много от тях карат и се създава конфликт с пешеходците“, обясни за София Topnovini.bg Гергин Борисов от „Спаси София“.

Всъщност схемата на проекта не е трудна за разбиране, както и аргументите на сдружението. Освен игнорирането на велосипедния транспорт, „Спаси София“ обясниха подробно и за ефекта на реконструкцията върху градския транспорт. По булеварда има седем спирки, ще има и една метростанция, които според Гергин Борисов са извън обхвата на проекта.

„Вместо кръстовището да се проектира така, че и градският транспорт да ускори преминаването си през него, става така, че автобусите и тролеите остават в платна, обслужвани от светофари. Наличието на необходимост от леви завои за автобусите пък означава, че фазите на светофарите няма да се променят. Тоест, положението за градския транспорт и автомобилите, движещите се „направо“, не се променя. При това след общо 25 милиона лева инвестиция, които стигат за изграждането на един километър метро", учуден е Борисов. 

Въпреки обществените дискусии, които са провеждали по темата, от сдружение „Спаси София“ не знаят кой е проектирал кръстовището.

"Късогледото проектиране е ефективен начин хем да се декларира дейност и да се усвояват пари, хем да не се решават никакви реални проблеми, а само да се тъпче на едно място", смятат от сдружението.

Всеки път, когато критикуват някой ремонт или решение на общината, от сдружението подчертават, че това не е безцелно.

От "Спаси София" подчертаха, че се стремят да предизвикат дебат по проблемите на града. Те уточниха, че не оспорват нуждата от кръстовището, а са против съществуващия проект, защото "с 25 млн. лв. наистина може да се направи нещо, което да нормализира трафика".

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама