КЗП хвана търговска верига да лъже с намаленията

16:27, 14 авг 15 25 654 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Комисията за защита на потребителите (КЗП) е хванала търговска верига да заблуждава клиентите си с намаленията на цените на стоки в промоция, съобщи Комисията. 

Името на веригата не се посочва, но КЗП уверява, че й е забранила да продължи да лъже клиентите си. 

Проверката на Комисията е установила, че малко преди да обяви намалението, веригата е вдигала цените, за да може да обяви по-голям процент отстъпка. Например - преди да намали с 25% цените на продукти в промоция, търговската верига умишлено за кратко време ги е завишавала с 2%, за да обяви по-голямо намаление в сравнение с цената от предходен период.

Друг номер на веригата бил да променя цената на стоката, но вместо да обяви промоция върху последната продажна цена, е намалявала предишна, която е била по-висока. 

КЗП дава пример с намаление на стока, която се е продавала на редовна цена 7.99 лв, а след намалението с 36%, е струвала 6.99 лв. Изчисленията и проверката показват, че въпросната отстъпка е изчислена върху цена от 10.99 лв, колкото е струвала стоката в по-предишен период. „При намаление от последната прилагана цена 7,99 лв. отстъпката следва да е едва 14%“, посочват от КЗП. 

Комисията коментира, че подобни нелоялни търговски практики могат да повлияят на икономическото поведение на потребителите и е в ущърб на техните икономически интереси. 

Експертите на КЗП съветват потребителите да бъдат изключително внимателни при пазаруването при промоции, тъй като е възможно да попаднат на различни некоректни действия на търговци и да проверяват внимателно цените. 

Комисията приканва потребителите да подават сигнали за некоректни промоции на Националния телефон на потребителя 0700 111 22.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама