Камиони за строежа на магистрали изчезват чрез схема за източване на КТБ

19:21, 06 авг 15 25 1331 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Доразграбването на вече фалиралата Корпоративна търговска банка (КТБ) продължава. За това свидетелства поредната история около сделка с активи на банката - продажба на активи без знанието на синдиците. Този път са продадени камиони, ползвани за строителство на магистрали, пише БГНЕС и добавят, че камионите са продадени по 10 000 лв. вместо по 100 000 лв.

Пред Mediapool фирмите, замесени в сделката са заявили, че информацията не е вярна, "но отказаха да съобщят на каква цена са станали собственици на камионите", пише изданието.

Синдиците пък са завели дело в съда с искане за разваляне на незаконната, според тях, разпродажба на активи на фалиралата банка и по тази причина са отказали коментар.

Последно камионите са били използвани за строежа на отсечката от Сандански до ГКПП "Кулата" на магистрала "Струма", която беше пусната за движение в последния ден на юли. Сега е трябвало да бъдат ползвани за довършването на участъка от Оризово до Димитровград на магистрала "Марица".

Към момента изглежда, че основната роля в сделката принадлежи на лизинговата компания "Партнер Лизинг", която има кредити за над 133 млн. лв. от КТБ при затварянето на банката на 20 юни 2014 г., пише Mediapool като се позовава на сайта "Бивол".

На 28 декември 2012 г. "Агрокомплект" ЕАД сключва договор за лизинг за 31 тежкотоварни автомобила "Скания", един влекач и още една машина с "Партнер лизинг" АД за 2.56 млн. лв., става ясно от публикуваната от БГНЕС жалба на "Агрокомплект". Компанията е изплатила 362 944 лв. по него. Машините са заложени като обезпечение в полза на КТБ.

На 26 юни 2015 г. "Партнер Лизинг" сключва договор за цесия с "Хидропарк 2011", които купуват 16 машини, а "ИСА 2000" още 10 машини. Според агенцията това е станало на цена от 10 000 лева за камион при пазарна стойност от 40 000 - 50 000 евро.

Пред издаанието, собственикът на  "Хидропарк 2011" Виталий Золотарьов, категорично е отрекъл твърденията, но е отказал да съобщи на каква цена са придобили машините. Единственото което Золотарьов е казал е, че са спазили цялата процедура и са поканили официално "Агрокомплект" да се издължат, но те не са го направили. Справка в търговския регистър показва, че компанията е собственост на регистрираното в Швейцария дружество "Рена", а управители са Искрен Цонев и Александър Грозев.

По думите на Золотарьов на 29 юли – два дни преди пуска на "Струма" към границата, те отиват да си приберат машините, но собственикът на компанията "Агромах", която строи магистралата, помолил да ги оставят, за да довършат трасето. Залоторьов и Инджов се съгласяват, но когато се връщат на 1 август, установяват, че 12 от автомобилите липсват.

При издирването три от тежките машини са открити в сервизи в Пловдив, Сливница и Ловеч, останалите 9 обаче не са намерени. Золотарьов е заявил пред изданието, че не вижда нищо нередно от участието в сделката.

Според синидиците обаче сделките са неправомерни и в момента по тях текат съдебни процедури.

Заради липсващите камиони "Агропорект", и "Хидропарк 2011" са подали жали в в МВР и прокуратурата. 

В жалбата си "Агрокомплект" твърдят, че с описаните действия е допуснато "ощетяване на държавния бюджет чрез неплащане на ДДС, както и на кредиторите и вложителите на КТБ, тъй като на практика продадените на безценица камиони са собственост на КТБ чрез двата договора за особен залог, които не са изтекли".

Така печеливш от цялата схема се оказва "Партнер Лизинг", които трябва да връщат 133 млн. лв. на фалирала КТБ. 99% от акциите на "Партнер Лизинг" се държат от "Мел финанс", което пък е собственост на регистрираното в Швейцария дружество "Сефинко Холдинг". Една акция е собственост на Илия Антонов Дончев, а управител е Гюнайдън Расим Рамадан, сочи справка в ДАКСИ.

Според БГНЕС "Партнер Лизинг" е придобито от варненската колекторска фирма "Ес Джи Груп" ООД на Станимир Бургаски и Адам Сотков, а преди два дни управителят на "Партнер лизинг" Явор Нинов е сменен. Това буди съмнения за опит да се покрият тази и други подобни сделки, а и прави невъзможно връщането на над 110 млн. задължения към КТБ.

БГНЕС посочва, че колекторската фирма, която е специализирана в "събирането и цедиране на задължения" е започнала да разпродава на безценица и други активи, които реално са собственост на КТБ.

Сметките на "Агрокомплект" сочат, че само от сделката с камионите данъкоплатците и кредиторите на КТБ са изгубили 1.5 млн. лв.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама