Пловдивски интелектуалци недоволни от плажа на Марица

12:48, 06 авг 15 / Култура 25 252 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
„Вълна от неодобрение сред културния елит отприщи шумно рекламираният от Община Пловдив новооткрит плаж на река Марица.” Това твърдят от Патриотичния фронт (ПФ) в становище до медиите по повод плажа, който бе официално открит на 2 август и за който Пловдив Topnovini.bg многократно писа.

Според ПФ интелектуалците от Града под тепетата са се почувствали засегнати, защото „съоръжението“ е представено като поредното културно постижение на Общината.

„На всички е дотегнало всяко облагородяване в този град да се свързва с едно и също име, да се прави непрозрачно и без яснота какви точно средства на данъкоплатеца е глътнала поредната приумица, която някои се опитват да облекат в модерна фразеология, за да прикрият печалбарските си опити”, пишат още от екипа на Славчо Атанасов.

„Бесен съм на тази поредна пошлост и простотия”, заяви Йохан Девлетян, бивш дългогодишен шеф на дирекция „Култура“ в Общината.

„Ако този плаж е част от архитектурата, това би означавало, че хората, които подреждат чадърите на морето, са най-големите архитекти на света. Извърта се същността и се говори за възстановяване на забравена традиция отпреди стотина години. Тогава обаче мисленето е било различно - нищо общо със сегашните печалбарски страсти на тази група хора, организаторите от фондацията One во главе с Асен Асенов и неизбежната Веселина Сариева. Те държат там бара и чакат някой да си поръча една бира или нещо друго. Това е в момента големият архитектурен проект. И не само в момента, той на това ниво ще се развива. Всичките тези обещания за сцени, за чудеса не са сериозни. Въобще е безумно!”, пише още в становището.

"Думите, с които се облича всичко, тежкото пустословие на хората, които вършат тези акции, имат за цел да опаковат несъществуващи събития в модерни думи – приобщаване на реката. Че тази река е приобщила Пловдив преди хилядолетия. Какво не се сетиха траките, римляните и елините? Ами да приобщят реката! И слава тебе, Господи, дойде Асен Асенов – месията, и приобщи Марица към Пловдив! И всичкото това опошляване струва страшно много пари, нека не забравяме.

И нека не разпространяват заблудата, че не го правят с общински пари. За тази проява общината е дала 100 000 лева. А още по-лошото е, че организаторите успяват да въвлекат и читави хора, които милеят за традициите на Пловдив. Като им пригласят, те не знаят, че всъщност отварят капака на Троянския кон. И когато слязат хората на Одисей и размахат мечовете, ще бъде много късно”, твърдят в изявлението.

„Защо не се правят по-съществени неща”, недоумява Ирен Алексиева, режисьор в Драматичен театър - Пловдив. „Плаж между два моста – шум, прах и мръсотия, отзад крайречен булевард – няма никаква изолация, нито къде да се облечеш. Мисля, че заедно с 5-6 семейства и аз бих могла да си направя плаж, при това далеч по-добре, за да приобщя реката към старовремския айляк. Няма прозрачност – може и да са дарени средствата, но откъде са? Защото, ако са от моите данъци, аз не съм съгласна да се дават за такова нещо”, категорична е тя.

„Плажът на р. Марица в този вид не трябва да съществува и дори е вреден и опасен за здравето”, смята художникът Станимир Видев. Директорката на Училището по сценични кадри Емилия Арабаджиева пък коментира, че това трудно може да се нарече плаж – прекалено е малко и неуютно, прекалено близо е натовареното кръстовище и там се събира цялата пушилка от колите. „Като професионален творец забелязвам в проекта една инфантилност, която аз лично не мога да понасям”, отбеляза още Станимир  Видев.  Двамата са категорични, че  няма прозрачност за вложените средства, но се предполага, че разходите са сериозни.

Според интелектуалците първо трябва да се облагородят двата бряга на реката, да се направят  пешеходни и велоалеи, детски площадки и кафененца. Едва тогава идва ред на плажа, но категорично не в този му вид и замисъл.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама