Печатни медии поискаха от държавата справедливо разпределение на европарите

11:10, 05 авг 15 25 309 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Шефове и собственици на печатни медии поискаха справедливо разпределение на европейските пари от държавата, които са за популяризиране на европрограмите. В разговор по темата за проверките на НАП в печатните медии бившият главен редактор на „Труд“ и настоящ на Club Z Светлана Джамджиева посочи, че няма как да има равнопоставеност, при положение че най-големият рекламодател е държавата.

Настоящият главен редактор на „Труд“ Петьо Блъсков пък каза, че в България електронните медии са облагодетелствани, тъй като те договарят пряко с държавата пари за финансирането си, докато печатните разчитат на „безумни“ конкурси, търгове, обществени поръчки и т.н.

Според главния редактор и изпълнителен директор на в. „Стандарт“ Славка Бозукова предишният програмен период печатните издания са взели едва 4% от парите за популяризиране на европейските програми.

По думите й проверките на медиите, които започна НАП са абсолютно нормално нещо и ще покажат кои медии са „на изкуствено дишане“ и кои работят на пазарен принцип.

Джамджиева обаче й опонира, че НАП проверява само по документи и освен това не отчита например задължения към фалиралата КТБ.

„Тревожно е само, когато една проверка е свързана непосредствено с конкретни политически събития“, каза тя по повод проверката във в. „Сега“. Джамджиева припомни, че дни по-рано премиерът обяви вестника, макар и без да го назовава, за медийна бухалка.

„Интересно ми е как се проверяват 54 медии наведнъж“, каза още Джамджиева.  

По повод спирането на в. "Преса" и сп. "Тема" Бозукова посочи, че е негативен сигнал и защото означава "една гледна точка по-малко". То обаче е и поука, че нещата трябва да тръгнат на пазарен принцип в медиите. 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама