Шефът на "Пътна инфраструктура": Завоят наляво на "Белокопитово" е по-лесен, отколкото при детелина

15:28, 04 авг 15 25 301 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
“Пътният възел "Белокопитово" е по-добър вариант от кръстовище тип обикновена детелина, защото по този начин не се намалява скоростта на движение от Русе за Варна и от София за Варна.

Също така завоят наляво за включване в движението е сведен до 180 градуса, като при тип "детелина" е 270 градуса. Освен това движението от Шумен за Варна и от Русе за София било доста по-малко натоварено.

Това разясни пред "Дневник" шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров по повод критики в социалната мрежа "Фейсбук" за функционалността на пътен възел "Белокопитово".

В понеделник премиерът Бойко Борисов публикува в профила си снимка отвисоко, а след това потребители публикуваха фотоси с начертани посоки за включване в движението, като завоят наляво бил труден.

"Детелината, която явно някои искат навсякъде - приемаме, че песента на Лили Иванова ще я направим химн на Агенция "Пътна инфраструктура", има 270-градусов завой, за да отидете наляво. Тук е сведен само до 180 градуса", отвърна на критиките Лазаров и добави, че пътният възел е мислен и занапред, когато ще бъдат включени и автомагистралите София - Варна и Русе - Варна.

"В посоката Русе - Варна ще бъде изградена магистрала в един светъл момент за България, защото все пак трафикът, който се генерира в момента през лятото, включително и от румънски туристи, които искат да посетят нашето Черноморие, е изключително натоварен. Отделно има и зърнопроизводители към Варна", посочи Лазаров.

По думите му трафикът от Русе за Варна е много голям и там магистрала рано или късно ще има, като в момента имало трилентов път, направен преди три години.

"Тоест двете магистрали - Русе - Варна и София - Варна, ще бъдат свързани точно с този пътен възел. Няма как да подчиним едната магистрала и да я вкараме на пътна връзка в 40 км в час, каквато е детелината, тъй като ограничението на ушите на детелината, дъгите на детелината е 40 км в час. Да не говорим, че косотата, по която се свързват двете магистрали, е около 30 градуса, което свързва двете магистрали и това предопределя този тип и начин на развитие на този възел", заяви Лазаров.

Също така посочи, че от северната част на пътния възел има микроязовир, в източната посока е село Белокопитово, на юг има две дерета, които пролетно време имали много вода. "Точно по тази причина развитието в тези две посоки няма как да се случи", каза той.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама