Производители настояват за контрол върху насажденията от роза и лавандула​

18:30, 12 мар 18 25 454 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Българската асоциация за етерични масла, парфюмерия и козметика ще търси подкрепа от държавата за осъществяване на качествен контрол върху чистотата на посадъчния материал от роза и лавандула, които се садят у нас. Според представители на бранша, въпреки че закон има, той не се спазва. Производителите обявиха, че държавата може да окаже и помощ на сектора, относно износа на българска парфюмерия и козметика в чужбина, съобщи БНТ.

И тази година се очакват трудности с прибирането на розовия цвят в страната, обявиха от Асоциацията. Работниците намаляват, а проблемът с еднодневните трудови договори не е решен. "Ще търсим отново помощта на държавата, с това да не губят регистрираните в бюрата по труда социалните си помощи и да могат да участват по време на кампания", заяви Гергана Андреева - изп. директор на Асоциацията за етерични масла, парфюмерия и козметика.

Очаква се цената на розовия цвят през 2018 г. да бъде още по-висока, заради повишението на минималната работна заплата и поскъпването на основните консумативи. Производителите настояват и за строг контрол върху розовите и лавандулови насаждения.

"Това също е проблем, тъй като се засаждат растения, било то лавандула, роза, които не винаги отговарят на сортовата си чистота", коментира Деян Тодоров - председател на Асоциацията за етерични масла, парфюмерия и козметика.

Около триста килограма розово масло, добито през 2017 г. все още стои непродадено. "Това не се дължи на цената, а просто миналата година беше изключително благодатна и почти три тона масло се доби", заяви Андреева.

Интерес към българската козметика има все повече в арабските страни, обявиха от Асоциацията. Освен традиционния износ за страните от Европейския съюз, ръст бележи и износът за Китай и Япония.
 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама