Около 44% или около 169 милиона граждани на ЕС не могат да бъдат класифицирани като дигитално компетентни. Според мен в България този процент е по-висок. Това заяви Светлана Ломева, изпълнителен директор на Асоциация за развитие на София, за БНР. Тя се позовава на най-нови европейски изследвания.
Тя е сред участниците на започналата днес в столицата двудневна 19-а национална конференция по електронно управление с акцент "Общините на бъдещето и трудният път на цифровите услуги".
Общините са най-близо до хората и предоставят изключително много услуги на гражданите. Тези услуги трябва да бъдат електронизирани, за да може действително да се говори за "общини на бъдещето", обясни Ломева.
По думите й следващите пет години се очаква този процес да е много по-забързан, най-вече технологично. Тук идва голямото предизвикателство. Да го кажем, че през следващите пет години, хората, които вземат решения, независимо дали на национално или на местно ниво, ще се надпреварват с развитието на дигитализацията.
Според Ломева друго важно предизвикателство е повишаване на дигиталната компетентност на гражданите.
"Местната власт е тази, която има отговорност да повишава компетентността на гражданите за ползване на дигитални услуги. От друга страна конференции, разговори в медии популяризират използването на дигитални услуги, с което се повишава и доверието на гражданите", обясни тя.
Ломева открои като трето голямо предизвикателство сигурността в интернет и използването на дигитални умения.
Столична община е координатор заедно с Естония на европейската инициатива партньорството "Дигитален преход".
"Там има конкретни препоръки в областта на законодателството, на нормативната уредба, която трябва да улесни дигиталния преход, какво трябва да се направи в областта на образованието на всички нива и как европейското финансиране да бъде ориентирано, за да подпомогне този процес", обясни изпълнителният директор на Асоциация за развитие на София.
Добави коментар