През 2017 г. са зачестили случаите на отменени или закъснели полети и отказан достъп до борда на самолет поради свръхпродажба на билети. При възникване на проблем обаче повечето потребители в България не са наясно със своите права. Авиокомпаниите се възползват от това и рядко се стига до изплащане на обезщетения, особено при закъснения. Това сочи проучване на Асоциация „Активни потребители“. 

"Проучването обхваща 21 авиокомпании, които имат редовни полети до български летища. Равнището на информация, предоставена от компаниите, се отличава. Най-важните елементи са на първо място дали има информация на български език. За съжаление, тук и резултатите са най-слаби – 5 от 21 компании имат уеб сайт с българска версия, с информация за правата на български език. Има и по-добри резултати – например форма за подаване на оплакване, която е направена с улесняващи жалбоподателя насоки, подобни формуляри има в почти всички авиокомпании. Проучихме и телефоните, на които може да се свърже човек с компаниите. Оказа се, че 12 компании имат телефон, обслужван на български. По-голямата част от тези телефони обаче работят само в работно време. Една от авиокомпаниите има платен телефон – такава практика смятаме за неприемлива", коментира изпълнителният директор на асоциацията Богомил Николов пред БНР.

Реагирай на публикацията

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Общество

Политика

Икономика

Закон и ред

Здраве

Култура

Образование

Свят

Спорт

Любопитно