Facebook обяви, че планира да промени алгоритъма си, за да акцентира съдържанието споделено от приятели и семейство. Именно Марк Зукърбърг написа, че целта на компанията вече не е главно да покрива „подходящо“ съдържание за 2-та милиарда потребители на Facebook, а да дава приоритет на значими социални взаимодействия, които са от полза за тях.
„Ние създадохме Facebook, за да помогнем на хората да останат свързани и да се доближат до хората, които са значими за тях“, пише Зукърбърг. „Но напоследък получаваме отзиви от общността, че публични съобщения съдържащи предимно маркетинг информация, оставят на заден план необходимите за потребителите моменти, които водят до свързването им помежду си.“
Предвидената промяна тотално ще завърти алгоритъма на Facebook, който е създаден, за да даде приоритет на ангажираността ( и монополизирането на вниманието на потребителите) над почти всичкото друго съдържание. Точно това помогна на компанията да достигне доходи с върховите стойности от около 34 милиарда долара, но стратегията предизвика остра критика. Тази критика стана още по-яростна след изборите от 2016 година, в които Facebook се оказа от решаващо значение за успешната кампания на Доналд Тръмп за влизането му в Белия дом.
Зукърбург каза, че потребителите на Facebook трябва да очакват по-малко рекламна информация и повече от хората, които са в списъка им с „приятели“. Промените са част от редизайн на Facebook, за да се намали потреблението на нискокачествено съдържание.
В публикация в блока на социалната мрежа се твърди, че изследователи са установили, че свързването с приятели и семейство в социалните мрежи може да е от полза, докато пасивното консумиране на излишна информация не е така.
Целите на Зукърбърг за 2018 година гарантират на потребителите, че времето прекарано във Facebook ще е добре прекарано време.

Реагирай на публикацията

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Общество

Политика

Икономика

Закон и ред

Здраве

Култура

Образование

Свят

Спорт

Любопитно