Искате ли вместо закръглено коремче да имате плоско? Тогава обърнете внимание на следващите редове!

Често подуването на корема е свързано с газове, причинени от определени храни или проблем с храносмилането. Но когато това не е основната причина, а наднорменото тегло, за да не натоварвате сърцето и черния си дроб трябва да намалите теглото и обиколката на талията си. Ето десет храни, които ще ви помогнат да го направите!

Семена от копър

Семената от копър са приятно миришеща билка с жълт цвят и перести листа. Името идва от римската дума, означаваща “ароматно сено,” и в тях има слаб анасон или женско биле на вкус и аромат. Сухите семена от копър са много питателни, съдържащи фибри, магнезий, калций и желязо, и отдавна се използват като храносмилателна помощ. Нутриционистите препоръчват хората да дъвчат по половин чаена лъжичка семена след хранене или когато стомахът им се чувства разширен, поради натрупване на газoве. Също така можете да си направите чай: Добавете една чаена лъжичка семена на чаша топла вода, запарете в продължение на пет минути, прецедете семената и се насладете на приятния анасонов вкус.

Сьомга

Сьомгата е двойно полезна, когато става въпрос да се борим с коремните мазнини, тъй като съдържа и омега-3 мастни киселини и витамин D. Тя е отличен източник на витамин D. С консумация на дива сьомга, увеличавате около четири пъти размера на витамин D в организма си. Недостатъчните кръвни нива на витамин D са свързани със затлъстяването, включително абдоминално затлъстяване. Учените не са сигурни дали причината за това е, че витамин D се заклещва в мастните клетки на хората с наднормено тегло или че затлъстелите хора не консумират достатъчно витамин D. Така или иначе, достатъчното количесто витамин D е от съществено значение за доброто здраве. Омега-3 мастни киселини в сьомгата и други мазни риби също могат да помогнат за изравняване на корема. Изследователите смятат, че омега-3 мастни киселини могат да променят експресията на определени гени, които помагат на тялото да гори мазнини, а не да ги съхранява.

Яйца

Ако искате да загубите някои мазнини около талията, яйцата са чудесен начин да започнете деня си. Те са пълни с протеини, и ако ги ядете за закуска ще ви осигурят издръжливост. Изследване, публикувано в Nutrition Research установява, че хората, които ядат яйца за закуска са по-малко склонни да преяждат през останалата част от деня. Яйцата също така предоставят безброй други хранителни вещества, за да запазите корема си плосък. Например, те са добър източник на витамин В12, хранително вещество, което помага на тялото ви да събори мастните клетки. Яйцата също осигуряват хранителни вещества и витамин D. Тъй като по-голямата част от тези хранителни вещества са открити в яйчния жълтък, не забравяйте да ядете цялото яйце. Ако се притеснявате за нивото на холестерола в жълтъка, доклад от 2008 на Health Study подкрепя идеята, че яденето на едно яйце на ден обикновено е безопасно за сърцето. Но ако имате проблем с холестерола все пак говорете с вашия лекар, за да се определи какво е най-добре за вас.

Зехтин

Здравословните мононенаситени мазнини, открити в зехтина потенциално биха могли да преминат на гени, свързани с изгарянето и съхранението на мазнини. Мононенаситените също помагат да се контролира нивото на кръвната захар, което играе ключова роля в поддържането на чувството за глад и намалява натрупването на мазнини около средната част на тялото. Изследване в Diabetes Care показва, че частичната подмяна на сложни смилаеми въглехидрати с мононенаситени мастни киселини в диетата на хората с диабет тип 2 помога да се поддържа нивото на кръвната захар и подобрява липидите в кръвта. Диетичните мазнини също увеличават чувството за ситост, което може да помогне за ограничаване цялостния калориен прием.

Аспержи

Докато всички зелени зеленчуци са нискокалорични суперзвезди, които насърчават здравословното тегло, аспержите служат тройно със своите анти-подуване на корема ефекти. На първо място, това е източник на пребиотици, които подпомагат растежа на” добрите “бактерии, за да ви помогнат да поддържате здравословен баланс в храносмилателната система за предотвратяване и / или намаляване на газовете. Те също така съдържат разтворими и неразтворими фибри за насърчаване на цялостното здраве на храносмилателната система, както и естествени противовъзпалителни вещества, за да се намали дразненето. За да намалите подуването на корема, яжте задушени аспержи по няколко пъти на седмица. За допълнително плосък корем, леко поливайте аспержите си със зехтин.

Пълнозърнести храни

Пълнозърнестите храни – включително киноа, пуканки, овес и пшеница – могат да помогнат отсалбването на стомаха. Едно американско проучване на храненето показва, че хората, които ядат пълнозърнести храни губят повече коремни мазнини, отколкото тези, които не го правят. Това вероятно се случва заради съдържанието им на фибри. Те помагат в поддържането на нивата на инсулина ниски, което може да ви помогне да свиете мастните клетки. Пълнозърнестите храни също осигуряват витамини, минерали и антиоксиданти за добро здраве. Американското министерство на земеделието препоръчва здравите възрастни да консумират около шест унции общо зърна на ден, и че най-малко половината от тези зърна трябва да бъдат пълнозърнести храни.

Банани

Въпреки че много хора мислят, че от бананите се дебелее, те всъщност са важна за плоския корем храна. Те са богати на калий и действат като естествен диуретик, което води до освобождаването на излишните натрий и вода в тялото. Разтворимите фибри в бананите също могат да помогнат за облекчаване или предотвратяване на запек, който може да бъде основна причина за пълния корем. Други храни с високо съдържание на калий, помагащи в борбата с подуването на корема са сладки картофи, ядки, домати, зелени листни зеленчуци и фурми.

Кисело мляко

Киселото мляко е добър източник на калций – минерал, който забавя производството на хормона кортизол, който насърчава образуването на коремни мазнини. Друга голяма полза от киселото мляко е, че то осигурява два пъти повече протеина, пълнеж за регулиране на телесното тегло. Млечните храни са причина за стомашно-чревни проблеми за мнозина, особено за подуване на корема. Киселото мляко, обаче, съдържа активни култури – или “добри” бактерии – които са в помощ на храносмилането и предотвратяват образуването на газ и подуване на корема.

Краставици

Краставиците са заредени с вода и естествено ниско съдържание на калории, за да помогнат с хидратация и управление на теглото. Една цяла краставица има само 45 калории. Ако се чувствате подути, краставиците могат да ви помогнат с това. “Хората използват краставици за намаляване на подпухналостта под очите, а като ги ядат също могат да намалят подуването на корема. За по-плосък корем, яжте краставиците като закуска или ги добавете в салата или сандвич.

Вода

Пиенето на достатъчно вода подкрепя другите начини, с които се опитвате да направите корема си плосък. Много хора знаят, че богатите на фибри храни са добри за плосък корем, защото те помагат храната да се движи и предотвратяват запек и подуване. Въпреки това, ние често забравяме за водната част от уравнението. Водата е от съществено значение за преместване на влакна и предотвратяване на запек. Нуждите от вода на всички са различни. Осем чаши на ден е общо правило за възрастни, но може да се наложи по-голяма или по-малко в зависимост от средата, в която живеете и това до колко сте активни. Един добър начин да се определи дали консумирате достатъчно вода за пиене е да се провери цвета на урината –колкото по-ясна, толкова по-добре. Тъй като газирана вода може да предизвика подуване на корема, изберете натуралната с резени лимон, лайм, краставици или пресни ментови листа.

Източник: livestrong.com

Реагирай на публикацията

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Общество

Политика

Икономика

Закон и ред

Здраве

Култура

Образование

Свят

Спорт

Любопитно