Благой Рагин: Записванията за зимния сезон вървят много добре

20:22, 26 ное 15 25 Topnovini Автор: Topnovini
Господин Рагин, за коя година давате наградите на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация?

Тази година ни е юбилейна. Досега сме ги давали 20 пъти, така че имаме кръгла годишнина. Хубавото е, че всички са от провинцията. От София не сме наградили почти никой. Целта беше да обхванем регионите извън столицата, да ги открием, да им дадем гласност чрез медиите и да им дадем възможност да се конкурират, за да докажат, че има основание за наградата.

Тази година ще има ли нещо по-различно от предишните?

Всяка година, отчитайки я като коледно парти, преценяваме кои са най-добри от нашите колеги и даваме почетени грамоти с цел да ги стимулираме.

Можете ли да кажете в колко и какви категории ще са наградите?

Някъде към 20 категории са общо. Включват се зимни, летни 3-, 4- и 5-звездни хотели, фамилни хотели, къща за гости, апартаментни хотели, спа хотели, културен туризъм, спа туризъм, алтернативен туризъм. Стремим се от всички дестинации да покажем най-добрите.

Бихте ли разкрили някой по-интересен хотел от номинираните тази година?

Помолиха ме от пиар агенцията да не изтича информация. Ще имате възможност да видите номинираните и наградените на церемонията. Има доста интересни сред номинираните. - От Русе, Шумен, Добрич, Варна, Велинград. Обхванали сме хотели от всички краища на страната.

Какъв е процесът на подбор на номинираните?

Имаме над 20 регионални структури и те правят маркетинг проучвания и всеки регион прави предложения. След това се събира управителният съвет и с 50+1 гласа избира по четирима номинирани за категория. Така работим 20 години и целта на този модел е да се дъде възможност на голяма част от нашите колеги да избират.

При нас структурата е децентрализирана и обхваща всички региони, в които се развива туризъм.

Кой е в журито, което определя победителите?

Управителният съвет на асоциацията. Ние сме 39 души.

Планирате ли занапред да включите и категория от типа „награда на публиката“, в която да гласуват потребителите?

Да, може. Ние всяка година променяме правилата. Имаме идея да включим онлайн нашите клиенти. Мислим да сложим възможност за гласуване в самите хотели. Имаме идея да гледаме и оценките в онлайн платформата за резервации booking.com, защото там е най-справедливо. Мислили сме в тази насока.

Бихте ли желал да добавите нещо?

Очакваме идната година, ако не ни мине котка път, записванията вървят много добре за зимния туризъм. Да се надяваме, че и лятото ще е по-добро и няма да се повторят тези международни събития, които ни се отразиха. Да се надяваме, че тази буря е отминала.

В този ред на мисли, смятате ли, че сегашната ситуация между Русия и Турция и решението на руските туроператори да не пращат туристи в Турция, ще се отрази по някакъв начин на българския туризъм?

Бих предпочел да съм внимателен в изказванията си, защото искаме да балансираме и да не взимаме страна, защото за тази година само от Турция имаме 30% ръст на туристите.

Смятате ли, че при тези обстоятелства руските туристи отново ще се пренасочат към България?

Дано проблемите се разрешат. Но ние не искаме да спекулираме с тези събития, за да не би турците или руснаците да се разсърдят. За нас ще е добре нещата да се разрешат по дипломатичен път. Ние не искаме да злорадстваме, а да вървят икономиките и да ни посещават гражданите и на Русия, и на Турция, а от това по-хубаво - здраве му кажи.

Но не искам да коментирам събитията. По-добре да си замълчим, отколкото да злорадстваме. По-добре ние да си видим нашата къщичка и да си подобрим нашата култура на обслужване, инфраструктура, конкуренция или реклама, отколкото да чакаме да има проблеми в нашите конкурентни пазари.